Concurrentiedruk kost Base Company particuliere klanten

De mobiele operator Base Company heeft tijdens het eerste kwartaal van dit jaar zijn klantenbestand met drieduizend particuliere abonnees zien inkrimpen. Oorzaak is de grote concurrentie op de Belgische mobiele markt. Dat is gezegd bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de Nederlandse KPN Groep, op dit ogenblik nog altijd eigenaar van Base Company.

Opgemerkt wordt dat vele operatoren agressieve campagnes voeren om klanten aan te trekken en waarbij mobiele apparaten vaak als een bonus bij een abonnement worden beschouwd. Tevens verwijst Base Company naar de pakketten quad-play die door concurrenten worden aangeboden.

Partijen zoals Proximus en Telenet kunnen immers een combinatie van internet, telefonie, televisie en mobiele platformen bij de klant promoten. Sinds Base vorig jaar zijn digitale televisieproduct Snow heeft stopgezet, kan het bedrijf zelf geen quad-play meer aanbieden. Het verlies aan particuliere abonnees kon wel grotendeels worden goedgemaakt door een winst op de zakelijke markt.

Bron: Express.be