De Persgroep profiteert van positieve impact audiovisuele divisie

Het mediaconcern De Persgroep heeft het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 878,5 miljoen euro, tegenover 900 miljoen inkomsten het jaar voordien. De daling was vooral te wijten aan de uitgeversdivisie, waar een achteruitgang met 3,9 procent werd geregistreerd. Bij de audiovisuele activiteiten kon daarentegen een toename met 1,5 procent worden opgetekend.

Christian Van Thillo, topman van De Persgroep, wijst ook op de impact van grote Amerikaanse internetbedrijven zoals Google en Facebook op de reclamebudgetten van adverteerders.

Het nettoresultaat nam, dankzij de positieve impact van de audiovisuele activiteiten, van 67,6 miljoen euro toe naar 74,1 miljoen euro. Daarbij wordt ook gewezen op de inspanningen die werden gedaan om de kosten terug te schroeven.

In de cijfers over vorig jaar zijn de inkomsten van de Britse mediagroep Mecom, dat de voorbije zomer werd overgenomen, nog niet inbegrepen. Door Mecom zal de omzet van De Persgroep met 1,5 miljard euro worden uitgebreid.

Bron: Express.be