In het derde kwartaal van het boekjaar 2025/26 (1 september tot en met 30 november 2025) realiseerde de HORNBACH Group een omzet van 1.538,7 miljoen euro. Dit is een stijging van 2,2% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Over de eerste negen maanden van dit boekjaar kwam de groepsomzet uit op 5.137,8 miljoen euro, een groei van 3,8% vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De aangepaste EBIT van 299,5 miljoen euro over de eerste negen maanden lag op hetzelfde niveau als vorig jaar, ondanks sterk toegenomen personeels- en bedrijfskosten. In Nederland wist HORNBACH haar marktaandeel in het derde kwartaal verder te vergroten en verstevigde hiermee haar leidende positie in de doe-het-zelfbranche.
"We zijn trots dat ons marktaandeel in Nederland in het afgelopen kwartaal verder is gestegen naar 29,1%, met uitschieters in maanden van boven de 30%", zegt Evert de Goede, Algemeen Directeur HORNBACH Bouwmarkt Nederland. "Mede dankzij dit gegroeide marktaandeel, leverde Nederland wederom een positieve bijdrage aan de omzet van de groep. In de eerste plaats dankzij de inzet van al onze medewerkers die ik daar enorm voor wil bedanken. Daarnaast wil ik ook het nog altijd groeiend aantal klanten bedanken voor hun vertrouwen in HORNBACH." De Goede kijkt positief vooruit naar het nieuwe kalenderjaar 2026 met nieuwe groeiplannen. "We openen in 2026 onze tweede HORNBACH Vloeren vestiging in Beuningen en twee nieuwe Drive Ins bij onze vestigingen in Geleen en Enschede. Dankzij deze uitbreidingen kunnen nog meer particuliere én zakelijke klanten profiteren van onze services."
Met een omzet van 5.137,8 miljoen euro over de eerste negen maanden van het lopende boekjaar, groeide de omzet van de HORNBACH Group met 3,8% ten opzichte van vorig jaar. HORNBACH Baumarkt AG, de grootste operationele subgroep, verhoogde de omzet over dezelfde periode met 4,0% tot 4.847,1 miljoen euro. De aangepaste EBIT van de HORNBACH Group lag over de eerste negen maanden met 299,5 miljoen euro stabiel op hetzelfde niveau als vorig jaar (300,0 miljoen euro). In het derde kwartaal steeg de groepsomzet met 2,2% tot 1.538,7 miljoen euro. De aangepaste EBIT kwam in dit kwartaal uit op 27,3 miljoen euro wat een daling is van 7,3 miljoen euro ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Deze daling werd veroorzaakt door sterk gestegen personeels- en bedrijfskosten in het derde kwartaal. De online verkopen groeiden in de eerste negen maanden met 8,1% vergeleken met vorig jaar en zijn met een omzetaandeel van 12,9% een belangrijke pijler van de omzet.
Met 176 projectbouwmarkten en webshops in negen Europese landen blijft HORNBACH nationaal en internationaal investeren om te groeien en doet dat succesvol. In de eerste negen maanden van het boekjaar steeg de omzet in thuisland Duitsland met 2,1% tot 2.275,6 miljoen euro. De overige acht landen lieten een sterkere groei zien van 5,8%, waarmee de totale internationale omzet uitkwam op 2.571,6 miljoen euro. Het internationale aandeel steeg daarmee naar 53,1%. HORNBACH slaagde erin om het marktaandeel in meerdere landen verder te vergroten. Naast Nederland groeiden de marktaandelen vooral in Tsjechië, Oostenrijk en Zwitserland. In het lopende boekjaar werden in totaal vier nieuwe vestigingen geopend: één in Duitsland (1e kwartaal), twee in Roemenië en één in Oostenrijk (3e kwartaal). Dit betekende een groei van het aantal medewerkers wat samen met loonsverhogingen de sterke stijging van personeelskosten verklaart. De HORNBACH Group blijft vasthouden aan de eerdere verwachting dat de omzet en aangepaste EBIT aan het eind van het boekjaar op of licht boven het niveau van vorig jaar uitkomen.