In het vierde kwartaal van 2012 stegen de opbrengsten van Delhaize Groep met 2,3% en 0,3%, respectievelijk aan actuele en ongewijzigde wisselkoersen. De autonome opbrengstengroei bedroeg 2,5%. De opbrengsten bij Delhaize America stegen met 1,4% in lokale munt, zonder de impact van de 126 winkels die gesloten werden in het kader van de herziening van ons winkelnetwerk begin 2012 (-2,1% inclusief de opbrengsten van de 126 gesloten winkels) en werden beïnvloed door een negatief kalendereffect van 0,3% omwille van de timing van Nieuwjaar.
De vergelijkbare omzet was vlak en de volumegroei voor het kwartaal werd positief, als gevolg van de herpositionering van Food Lion en betere volumetendensen bij Hannaford. De opbrengsten bij Delhaize België stegen met 2,4% als resultaat van een vergelijkbare omzetgroei van 0,8%, de bijdrage van nieuwe winkels en een positief kalendereffect van 0,5%. De opbrengsten in Zuidoost-Europa en Azië groeiden met 7,3% aan ongewijzigde wisselkoersen dankzij de sterke prestaties in Griekenland en Roemenië.
In 2012 boekte Delhaize Groep €22,7 miljard opbrengsten. Dit betekent een toename met 7,7% aan actuele wisselkoersen, voornamelijk als gevolg van de versterking van de U.S. dollar met 8,3% tegenover de euro in vergelijking met 2011, hetzij 2,9% aan ongewijzigde wisselkoersen. De autonome opbrengstengroei bedroeg 2,1%.
In 2012 was de opbrengstengroei het resultaat van: