Saxo Bank bereikt historische mijlpaal met meer dan USD 100 miljard aan klantenactiva

Saxo Bank kondigt een belangrijke mijlpaal aan door de grens van USD 100 miljard aan klantenactiva te overschrijden. Deze opmerkelijke prestatie bevestigt de groei van het aantal klanten en deposito's van Saxo Bank en versterkt zijn positie als toonaangevende financiële dienstverlener in een uitdagend macro-economisch klimaat.

Het bereiken van USD 100 miljard aan klantenactiva is weer een record in de drie decennia sinds de oprichting van Saxo Bank. Het kostte 25 jaar om de mijlpaal van 20 miljard dollar te bereiken, en minder dan vijf jaar daarna om deze belangrijke parameter te vervijfvoudigen en de grens van 100 miljard dollar te overschrijden.

Saxo Bank onderscheidt zich van zijn sectorgenoten door zijn streven naar transparantie en klantgerichtheid en dit is het afgelopen jaar een belangrijke factor geweest bij de groei van de activa van klanten, terwijl de centrale banken de rente op de belangrijkste markten hebben verhoogd. In tegenstelling tot veel andere banken en brokers geeft Saxo Bank renteverhogingen onmiddellijk door aan zijn klanten, zodat zij automatisch en onmiddellijk kunnen profiteren van de gestegen rente. Dankzij deze proactieve benadering kunnen klanten hun beleggingsstrategieën optimaliseren en tegelijkertijd een aantrekkelijke rente (momenteel tot 1,89% voor euro’s en tot 3,31% voor US-dollars) op niet-belegde liquide middelen verdienen, zonder vaste looptijd om in aanmerking te komen voor een getrouwheidspremie. Dit stelt het groeiende klantenbestand van Saxo Bank in staat om flexibel en met vertrouwen in te spelen op opportuniteiten op de beurs.

Kim Fournais, Stichter en CEO, zegt hierover: ​"We zijn vereerd door het vertrouwen van onze klanten, waardoor we deze historische mijlpaal van meer dan USD 100 miljard aan klantenactiva konden bereiken. Dit is een bewijs van ons vermogen om ons groeiend aantal klanten en partners te ondersteunen, doorheen moeilijke markten te navigeren en een robuuste beleggingservaring en platformen op maat van onze klanten te leveren.

​Als we achter de trend kijken, zien we dat de klanten ons voortdurend een groter deel van hun vermogen toevertrouwen, door te profiteren van onze aantrekkelijke rentetarieven op deposito's, oplossingen voor vermogensbeheer, of door gebruik te maken van onze handelsplatformen om kansen te grijpen in wereldwijde markten en activaklassen. ​ ​Wij blijven ons volledig inzetten om verder te investeren in het verbeteren van de klantervaring en zo onze klanten te voorzien van de kennis, middelen en begeleiding die zij nodig hebben om in het huidige uitdagende economische klimaat te gedijen en te werken aan het bereiken van hun financiële doelen."

Saxo Bank maakte onlangs bekend dat het van S&P Global Ratings een BBB-rating met positieve vooruitzichten heeft gekregen, volgens het allereerste ratingrapport van de bank.

Daarnaast doorloopt Saxo Bank momenteel het proces om later dit jaar door de Deense financiële toezichthouder (FSA) te worden erkend als Systemically Important Financial Institution (SIFI). De kwalificatie als SIFI wordt toegekend aan financiële instellingen die als cruciaal beschouwd worden voor het functioneren van het financiële stelsel.