Analisten vinden L'Oreal het minst aantrekkelijk

Over L’Oreal, het mondiale cosmeticabedrijf onder meer actief in haarverf, make-up, huidverzorging, zonnebrandcreme, parfum en toiletartikelen zijn recentelijk analisten negatiever geworden. Dit kwam door de recente downgrades voor het aandeel. Het aandeel is zelfs het minst gewaardeerde aandeel van de sector gezondheidsproducten.

Analisten twijfelen
De laatste paar dagen zijn de analisten het niet eens over de aandelen van L’Oreal. Namen zoals ABN Amro en Raiffeisen Zentralbank geven een verkoopadvies. Sallander Oppenheim en ING Financial Markets geven echter weer een houdadvies. Van de in totaal 27 adviezen die gegeven zijn door analisten, zijn er 8 koop-, 11 houd- en 8 verkoopadviezen gegeven.

Waarom het minst aantrekkelijk?
L’Oreal heeft de resultaten van het eerste half jaar van 2008 uitgebracht. Ondanks de betere resultaten zijn de investeerders niet overtuigd van het aandeel L’Oreal. De CEO van L’Oreal geeft aan dat de omzet van het tweede halfjaar boven de omzet van het eerste halfjaar zal liggen.

L’Oreal heeft in het eerste halfjaar van 2008 een bedrijfswinst van 1.5 miljard euro gemaakt, wat in lijn lag met de verwachtingen in een Reuters poll. De nettowinst van het bedrijf lag op 1.26 miljard euro terwijl de verwachtingen 1.20 miljard euro was.



Aangezien de adviezen zo verdeeld zijn is het moeilijk om een conclusie te trekken over de aandelen van L’Oreal. L’Oreal heeft een rating van 2.5 op een maximale score van 5 en scoort hiermee het slechtst in de sector producten en diensten van de hoofdsector gezondheid. De consensus van L’Oreal geeft eveneens een minder postief beeld en is ook de laagste van de sector producten en diensten. Voor het volledige overzicht klik hier.

Het gemiddelde koersdoel van L’Oreal staat nu op 76.56 euro. Dit zou nog steeds een positief rendement opleveren van 10.18%.