Na de bekendmaking van de resultaten over het eerste halfjaar verhoogt ING Financial Markets vandaag haar koersdoel met 50 eurocent naar 12 euro. Het aandeel noteert nu zo'n 1,40 onder het gemiddelde koersdoel van 11,09 euro. 2007 lijkt een flinke ommekeer voor het bedrijf te worden, het bedrijf is op weg om een fors hogere winst per aandeel te gaan behalen en heeft aangekondigd om aandelen terug te gaan kopen.
In het tweede kwartaal werd een omzet van 6,6 milard dollar behaald, dit is zo'n 2% hoger dan dezelfde periode in 2006. De winst per aandeel in het tweede kwartaal komt uit op 1,40 euro, tegen 0,13 euro dezelfde periode vorig jaar.
Financiële prestaties tweede kwartaal 2007
De netto-omzet bedroeg € 6,6 miljard en lag daarmee 2% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Tegen constante wisselkoersen steeg de netto-omzet met 5,6%.
Het bedrijfsresultaat bedroeg € 291 miljoen, € 11 miljoen lager dan vorig jaar, als gevolg van een negatief wisselkoerseffect. Het bedrijfsresultaat uit de retailactiviteiten bedroeg € 313 miljoen, een operationale marge van 4,7%. De kernkosten van het Corporate Center bedroegen 22 miljoen per kwartaal, € 13 miljoen lager dan vorig jaar.
De nettowinst bedroeg € 2,2 miljard; een toename met € 2 miljard ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2006 door de desinvestering van U.S. Foodservice en van de Poolse activiteiten.
De kasstroom vóór financieringsactiviteiten was € 5,7 miljard positief, € 5,1 miljard beter dan in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Aan deze verbetering lagen met name de opbrengsten uit de verkoop van U.S. Foodservice en van de activiteiten in Polen ten grondslag.
Eerste halfjaar 2007 De netto-omzet bedroeg € 15,2 miljard, een toename van 1,6% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Tegen constante wisselkoersen steeg de netto-omzet met 6,1%.
Met € 626 miljoen lag het bedrijfsresultaat € 24 miljoen lager dan vorig jaar, als gevolg van een negatief wisselkoerseffect. Het bedrijfsresultaat uit de retailactiviteiten bedroeg € 696 miljoen, een operationele marge van 4,6%. De kernkosten van het Corporate Center bedroegen € 55 miljoen, € 29 miljoen lager ten opzichte van vorig jaar.
De nettowinst bedroeg € 2,5 miljard, een toename van € 2 miljard ten opzichte van het eerste halfjaar van 2006, als gevolg van de desinvestering van U.S. Foodservice en van de activiteiten in Polen.
De kasstroom vóór financieringsactiviteiten was € 5,7 miljard positief, € 5,2 miljard beter dan in het eerste halfjaar van 2006.