LVMH valt in smaak bij analisten

LVMH , de wereldleider in luxegoederen, heeft goede resultaten laten zien over het eerste half jaar van 2008. Vorige week is daarnaast bekend gemaakt dat Royal van Lent in handen komt van LVMH . Deze acquisitie zal LVMH mogelijkheden bieden om hun producten in de luxe markten te verbreden. Analisten zijn uitermate positief over het aandeel.

Royal van Lent
Royal van Lent, het bedrijf dat gespecialiseerd is in zeer luxe motorjachten onder de merknaam Feadship. Van deze motorjachten worden er slechts 2 á 3 per jaar gefabriceerd. LVMH is nog niet actief in de botenbouw, echter de grote man achter LVMH Bernard Arnault heeft wel geïnvesteerd in de jachtenbouwer Princess Yachts. LVMH heeft beloofd niks te willen veranderen aan de strategie van Royal van Lent.

Halfjaarcijfers 2008
De cijfers van het eerste halfjaar van 2008 zien er uitstekend uit t.o.v. de cijfers van het eerste halfjaar van 2007. De nettowinst(+6%) en de omzet(+5%) van H1 2008 liggen allebei hoger dan het eerste halfjaar van 2007. LVMH boekt ook een organische omzetgroei van 12% in H1 2008 t.o.v. van het eerste halfjaar van 2007.

De grote uitschieters in de huidige winst van LVMH zijn Parfum en Cosmetica en Horloges en Sieraden. Waarbij LVMH gemiddeld 7% groei in de huidige winst realiseert, realiseert Parfum en Cosmetica 22% en Horloges en Sieraden zelfs 30% winststijging bij huidige operaties ten opzichte van vorig jaar.

Analisten positief
Vrijwel alle analisten uiten zich positief over het aandeel LVMH . Van de 24 adviezen worden er 21 koop-, 2 houd- en 1 verkoopadvies gegeven. De slotkoers van maandag 8 september lag op 71.00 euro. Het gemiddelde koersdoel van de analisten ligt op 83.22 euro. Dit zou een verwacht rendement van 17.21% opleveren.

LVMH scoort in de sector persoonlijke goederen als één van de beste. Dit komt mede doordat de rating van LVMH met 4.5 van de 5 goed scoort en dat analisten vrijwel eensgezind zijn over het aandeel LVMH .

Om de sector persoonlijke goederen te zien, gesorteerd op rating, klik hier.